Uitreiking taalplus diploma’s

Tijdens de middag van 9 oktober heeft in de aula van het MLA de feestelijke uitreiking van de taal pluscertificaten plaatsgevonden Na een welkomstwoord van rector Wrister Grommers werden de Engelse Cambridge diploma’s uitgereikt door de docenten Engels: Tineke van Putten, Karlijn Groet en Margot Gorter. Zij spraken hun leerling vol trots in het Engels toe en trakteerden de geslaagden op een stukje Engelse fudge. In totaal behaalden 56 leerlingen het Cambridge Advanced English diploma (niveau C1), en 10 leerlingen het Cambridge Proficiency English diploma (niveau C2).

Hierna ging de uitreiking verder in het Duits. Frank Wittig, hoofd taalafdeling van het Goethe Institut, gaf een toespraak waarin hij onder andere sprak over het partnerschap van het Goethe Institut met het MLA, en het belang van talenkennis in het algemeen. Docenten Duits Kerstin Lorenz en Katka Dijk spraken hun ‘herzlichen Glückwunsch’ uit richting de geslaagden en trakteerden op een Berliner bol. 17 leerlingen haalden hun Goethe Zerfitikat op A2 niveau, 27 leerlingen op B1 niveau, 9 leerlingen op B2 niveau en 1 leerling op C1 niveau.

Hartelijk dank aan alle docenten voor de begeleiding van de taalplus klassen. Het MLA is trots op alle geslaagde leerlingen, en in het bijzonder op de leerlingen buiten de plusklaslessen om toch een taaldiploma hebben weten te bemachtigen.