Eerste internationale filmprijs voor MLA-leerlingen

Lente IJsendijk en Malou de Kruijk hebben de derde prijs gewonnen op de 21e editie van Camera Zizanio, een internationaal jongeren filmfestival in Pyrgos, Griekenland. Met trots kunnen we melden dat dit onze eerste internationale filmprijs is. Nog mooier is dat op Camera Zizanio er bijna nooit een documentaire wint, maar altijd fictie.

De film van de winnaars van het MLA Filmfestival wordt ingezonden naar het Nationaal Filmfestival voor Scholieren (NFFS). Zowel de documentaire Ontluikend als de 1-minute I don’t wanne go to bed tonight hebben de 1e prijs gewonnen op het NFFS. Daarmee hebben zij een ticket naar het internationale jongeren filmfestival Camera Zizanio in Griekenland gewonnen.

De prijs naar Griekenland betekent een week vol met films kijken, films maken en over films praten met een groep van 20 leerlingen. De leerlingen ontmoeten ook veel verschillende filmmakers van uit meerdere landen.

Ontluikend, dat nu dus de derde prijs heeft gewonnen in Griekenland, is gemaakt door Malou de Kruijk en Lente IJsendijk (rechts op de foto) voor hun profielwerkstuk. I don’t wanne go to bed tonight is gemaakt door Olivia Kooijmans, Luz Lipp, Paula Raith, Ruby Beeren, Dana de Lange en Mette de Vries.