Iedere leerling is anders en leert ook anders. Op het MLA krijgt de leerling daarom de ruimte en vrijheid om te leren op zijn eigen manier. We stellen natuurlijk wel eisen aan het werk van de leerling.

Plannen

Om het werk op tijd af te krijgen is plannen noodzakelijk. Dit betekent niet, dat een leerling bij binnenkomst al direct moet kunnen plannen. In het begin van zijn schoolcarrière plant de leerling een deel van de stof zelf in, onder begeleiding van de vakdocent. Dit leert hij stap voor stap met behulp van zijn mentor, vakdocenten en klasgenoten.

Blokindeling

De leerstof op het MLA is verdeeld in vier blokken van (ongeveer) negen weken. De leerling krijgt aan het begin van een blok werk op voor alle vakken, dat aan het einde van het blok af moet zijn.

Blok 1: 06/09/18 – 16/11/18

Blok 2: 19/11/18 – 25/01/19

Blok 3: 04/02/19 – 05/04/19

Blok 4: 08/04/19 – 05/07/19

Blokboek

Om een goed overzicht te krijgen van het werk, krijg iedere leerling van ons een blokboek. In dit blokboek zitten de studiewijzers van ieder vak. Hierop staan de onderdelen die een leerling per blok af moet ronden. Daarnaast zitten er blokplanners, weekplanners en een kleurvel in, hulpmiddelen om het schoolwerk te plannen. Ieder blok worden de nieuwe studiewijzers per vak uitgedeeld.

Antwoordenboek

Leerlingen op het MLA kijken zelf hun gemaakte werk na en leren zo direct van eventueel gemaakte fouten. Mochten zij na het nakijken iets niet begrijpen, dan kunnen zij dit aan de docent of een medeleerling vragen.

Aftekenen

Als de leerling een deel van het werk af heeft en heeft nagekeken, dan kijkt de docent samen met de leerling naar het gemaakte werk. Als het werk voldoende is gemaakt, dan tekent de docent dit af in het blokboek en in zijn eigen administratie.