Ons team

Het MLA is met 1850 leerlingen een grote school. Om ervoor te zorgen dat jij je veilig en gezien voelt, is iedere afdeling verdeeld in kleinere deelscholen. Iedere deelschool heeft een vaste plek in het gebouw en heeft een eigen docententeam.

• De mavo/havo-afdeling: één deelschool met ongeveer 320 leerlingen
  • De onderbouw havo/vwo/gymnasium-afdeling: vier deelscholen met elk ongeveer 175 leerlingen
  • De bovenbouw havo/vwo/gymnasium-afdeling is georganiseerd in jaarlagen: 4H, 5H, 4V, 5V, 6V.

Docenten

Op het MLA werken ongeveer 150 docenten en 40 stagiaires. De docenten werken in een vast team, zodat zij iedere leerling binnen een deelschool goed kennen. Het MLA is een opleidingsschool, wat betekent dat wij docenten in opleiding begeleiden bij het leren lesgeven.

Onderwijs ondersteunend personeel (OOP)

Op het MLA werken ongeveer 30 ondersteunende medewerkers. Deze mensen zijn erg belangrijk voor onze school. Zij zorgen er bijvoorbeeld voor dat al het materiaal klaarligt en dat de school er netjes uitziet. Op het MLA werken pedagogische conciërges, die jou samen met de docenten begeleiden gedurende jouw tijd op het MLA. Heb je een lekke band, voel je je niet lekker of is er iets anders aan de hand, dan kun je altijd bij deze conciërges terecht.

Schoolleiding

De schoolleiding van het MLA bestaat uit zeven mensen:

• Wendelien Hoedemaker – rector
  • Lisan van der Sluis – conrector
  • Loes Hoogeveen- schoolleider mavo/havo
  • Annemiek Viergever- schoolleider onderbouw havo/atheneum/gymnasium
  • Anique ter Welle- schoolleider bovenbouw havo/atheneum/gymnasium
  • Hanneke Beneden – schoolleider bovenbouw havo/atheneum/gymnasium
  • Deborah Odendaal- schoolleider MLA#2 (Sluisbuurt)