Leermiddelen

Op het MLA#2 werken we met verschillende leermiddelen; boeken, digitale methodes, spellen, e.d. Vrijwel alle schoolboeken en leermaterialen worden bekostigd door de overheid. Dit geldt alleen niet voor een laptop.

Op het MLA#2 werken de leerlingen gedurende een blok bij ieder vak aan projecten en opdrachten. Hierbij moeten zij veel dingen uitzoeken, schrijven en presenteren. We werken niet alleen op school, maar zijn ook geregeld buiten de school. Een laptop is hierbij dus nodig, en om die reden vragen wij aan leerlingen deze aan te schaffen. Het aanschaffen van de laptop kan op verschillende manieren. U koopt of huurt een laptop via The Rentcompany en betaalt een vast bedrag per maand. of u schaft zelf een laptop aan naar keuze. Meer informatie hierover krijgt u als ouder na de inschrijving.

Mocht u financieel niet in de mogelijkheid zijn om zelf een laptop aan te schaffen, dan heeft de gemeente daar een regeling voor. Kijk hiervoor op www.amsterdam.nl/pakjekans.