Excursie Oldenburg

Halverwege maart was het weer zo ver: 22 leerlingen uit verschillende derde klassen vertrokken met de bus naar Oldenburg waar ze 5 dagen in gastgezinnen verbleven en elke dag meededen met een gevarieerd programma rondom het thema “The 17 Global Goals”.

De drie hoogtepunten waren volgens de leerlingen het koken in de schoolkeuken op de laatste avond inclusief het eten van de zelfgemaakte gerechten, de film “The True Cost” in CineK in Oldenburg (over de ware prijs van goedkope kleding) en het uitstapje naar het Klimahaus in Bremerhaven (zie foto). Eind mei komen de 22 leerlingen uit Oldenburg naar Amsterdam! We kijken ernaar uit! We reden met een vrolijke groep weer naar huis. Bijna iedereen was happy met het gastgezin en iedereen was vol met indrukken. Hier een paar citaten van leerlingen:

• “Dat de moeder mij elke dag brood trommels mee gaf en heel lief was.”
  • “Hoeveel ze eten en hoe anders het meisje wordt opgevoed.”
  • “Het is een once in a life time ervaring en je gaat spijt krijgen als je niet gaat. Je maakt nieuwe vrienden en je bent in een ander land met vrienden van je. Ook moet je veel zelfstandig doen en mag je veel nieuwe dingen ontdekken.”